dissabte, 29 de novembre del 2008

Tres anys de bloc


Bitàcola f. Caixa situada davant el timó en la qual va la brúixola i un llum.

Què bonica metàfora d’allò que ens il·lumina i ens orienta en els camins de la nostra vida. Tal dia com avui, 29 de novembre, de l’any 2005 a les 11:04 vaig pujar el meu primer article d’aquest bloc, el qual vaig denominar-lo amb el títol d'Habitant-Global. Ara són 110 articles, no gaires. Han estat tres anys d’aprenentatge, de redacció de comentaris en l’estimada i maltractada llengua catalana. He intentat fer els escrits sense afany d’imposar opinions, sense pretendre tenir tota la raó, però sorgits, sovint, de l’imperiós neguit de comunicar-me, de manifestar la meva opinió d’aprovació, o de denúncia, davant qualsevol fet.

M’hauria agradat que la meva escriptura hagués estat més fluida, més brillant, per fer-vos més agradable la lectura. Sóc un aprenent i com diu el lema del Bloc, encara tinc: Molta feina per fer. Posat que tots som habitants globals penso que a tothom ens escau el mateix lema. No podrà ser d’altre manera si volem compartir el planeta, tant limitat i fràgil, la creixent quantitat d’habitants consumidors condemnats a entendre’ns. El repte per les pròximes generacions és fascinant.

Agraeixo sincerament la vostra atenció, tant als lectors que em llegiu habitualment com, també, els que m’heu llegit algun cop. Desitjo, egoistament, que ens continuem trobant per molts anys en aquest lloc de la blogosfera.